Нащо вчити? Щоб згодом спалити? Безсмертя гроша не варте, якщо здобуто такою дорогою ціною.
Звичайно, успіху вам, авторе. Але сірники варто приховати )))
от. Правильно. Якщо в творі жінки немає, пропоную такий твір не вважати твором, а якщо в творі є шалена жінка, то текст такий ми називаємо – шалений шекліанський текст))))
“Історія сподобалась, хоча згоден із тим, що персонажів забагато”
Шановні пані Птице та пане Соме!
От ніяк не можу погодитися!
Дивіться. Є мельник як головний герой. Є також антагоніст, тобто ГоловГад – пан сотник. Є так званий чарівний помічник, без якого млин не полетить – це французький чаклун. Мельник і чаклун працюють на ідею літаючого млину, на ідею мрії про це. Сотник втілює все приземлене. Поміж ними конфлікт цінності. І є сторонній спостерігач – Митрав, який допомагає розкривати головну ідею оповідання. А, ще є дружина мельника. Так у кожному оповіданні повинна бути жінка. Така скажена, шалена жінка, що вона емоціями прикрашає життя героїв.
Навіть у тієї дівчинки, що хоче помацати бісові роги, є окреме завдання в сюжеті. Вона розкриває справжню сутність Митрава, його, можна сказати, деяку людяність.
Так що героїв зовсім не до біса, враховуючи й біса, а цілком до міри.
Зіркоходе і Птице Сірін, дякую за Ваші слушні зауваження! Не факт, що там стьоб, як і не факт, що гряде хепі-енд. Один Чебу-Реба знає, чим усе може скінчитися.
До речі, при викладенні в назву вкралася очепятка, насправді має бути “ВаріаціЯ на тему”, бо ж мова йде про один з можливих варіантів Контакту.
Щиро насмішила фраза про семиголову скотину, яка плутається у власних шиях. )
І загалом ідея, що людство скористалося прогресом і дременуло в нові світи від біблійного кінця, славнюча, мені щиро зайшло. Але з погляду розвитку сюжету на оприявненні цієї ідеї можна було б сміливо ставити крапку. Ну, на появі блудниці. Ну, максимум ще одне речення. А то всі вже все знають, включаючи читача, а текст навіщось триває, показуючи солодку ідилію. Через це розмивається гумористично-парадоксальний пуант, який, як на мене, і є принциповою ознакою мініатюр у дусі Шеклі.
Емм… травою тут не обійшлося. Перше оповідання, яке я дочитав на залишках почуття обов’язку. Додати до того, що назва прозоро натякає на фінал, то взагалі. Кинути хотілося просто нестерпно.
Удачі на конкурсі.
“Голос капітана був так само жадібний до грошей як двигун їх корабля – до пального”, – чому лише голос?..
“Повідомивши про миролюбність своєї раси, яка вже подолала прив’язаність до матеріальних форм, він надіслав на знак знайомства чорну капсулу”, – лишилося незрозумілим: спрутоподібні ці істоти – чи вже таки подолали прив’язнаість до матеріальних форм?. Чи просто дурять нашого брата?
Словом, солідаризуюся з попередніми читачами. Якось лише розігнався – і земля скінчилася. Зовнішність і рудименти характерів героїв на початку було так старанно описано, що мені здалося, це повинно буде мати певне значення для сюжету, але, на жаль, ні. Вшшшух – і вже розв’язка зі зміною місця й точки зору.
Якщо я правильно зрозуміла, спрутоподібні істоти – щось на кшталт ференгів із всесвіту “Зоряношо шляху”, їм би тільки взувати примітивних гуманоїдів? Але вони прорахувалися, підсунувши чоловікам рубенсівську кралю. До того ж чоловікам, яких більше цікавить прибуток, ніж кралі. Якщо в цьому жарт, то, суто моя думка, слабкувато. Застаріло, як і кінь, і джин.
Зате з коментарів я дізналася про існування в природі “готтентотського фархтуха”. Як би мені тепер це забути))
Марку, щиро дякую за відгук! Щодо підпростору, питання ваше слушне. Підпростір можна розуміти частиною загального простору. Ось, наприклад, є наша реальність, а є окрема, мешканці якої займаються тільки тим, що виконують чиїсь бажання. Проте, якщо не занурятися в математичні терміни, підпростір у фантастиці – напевно, теж саме, що гіперпростір, крізь який стрибають зорельоти. Докладніше можна подивитися тут
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D1%96%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%D1%80
До речі, Шеклі теж використовував це поняття. Наприклад, у “Злочинній цивілізації”: “Протягом подальшої подорожі нічого не сталося. Баррент їв і спав, а перед тим, як корабель увійшов у підпростір, ще й дивився в ілюмінатор на безмежні розсипи зірок”.
Скупа реакція мельника на “підпростір кореляції бажань” обмежена, на жаль, обсягом оповідання та ще обумовлена тим, що насправді Микола вважає Митрава за чорта. А що той чорт базікає – хтозна, ну його до біса. Мельник здивований, звісно. Але його збентеженість, тривога вкладені в коротке й суворе “От як огрію дубцем”. Бо колишніх козаків не буває. Коли буде можливість додати подробиць у текст, я це обов’язково зроблю.
О так, автор теж набалакав купу слів… І вам успіхів на конкурсі, Марку!
У мене теж не виникло певності щодо того, про що твір. Можна, я перекажу? Якщо я правильно зрозуміла, то в майбутньому обмежена кількість людей отримала безсмертя за рахунок жертв молодих і сильних “пошукачів”, чи “пошуканців”, які віддають свої життя певній… м, сутності. Порталу, виміру? Ну, словом, чомусь, що позначено як святилище і має “філії” по всій землі. Конвертуються в енергію безсмертя. Я так розумію, роблять вони це добровільно, бо усвідомлюють свою високу місію. А рідні їх проводжають, бо теж усвідомлюють і пишаються. Очевидно, перепадає енергії на безсмертя і рідним, бо чого б тоді ніхто не бунтував?.. І якось це пов’язано з конспіративною ідеєю цілеспрямованого винищення людства до “золотого мільярда”, яка спадає на думку Лялі в останні миті.
Це все цікаво. Якщо я правильно зрозуміла. Але конспективний виклад в останньому абзаці різко контрастує з усім попереднім текстом. Спочатку були подробиці й деталі, зворушливі й рельєфні. Мені вони геть не здалися обтяжливими, навпаки, я із задоволенням занурилася в атмосферу тексту. Але в героїні відчувається приреченість, а не добровільність. І тоді якось непереконливо: навіщо вони погодилися? Молоді, комусь дорогі, хтось он одружений навіть. До того ж внутрішній голос Лялі нам це говорить прямим текстом: “Подумала, скільки святилищ по всьому світу. Чому серед безсмертних лишаються старі, а їм треба йти сюди”. Тобто все вона розуміє. Навіщо робить?
Атмосфера класна, а обгрунтування того, що відбувається, як на мене, підкачало.
Від Наті на Мрія
Перейти до коментаря2018/07/05 at 11:42 pm
Від Птиця Сірін на Дарунок
Перейти до коментаря2018/07/05 at 11:39 pm
Від Птиця Сірін на Мрія
Перейти до коментаря2018/07/05 at 11:36 pm
Від Автор на Мрія
Перейти до коментаря2018/07/05 at 11:31 pm
Від Птиця Сірін на У пошуку
Перейти до коментаря2018/07/05 at 11:28 pm
Від Наті на Пом'якшуючі обставини
Перейти до коментаря2018/07/05 at 11:25 pm
Від марко на Мрія
Перейти до коментаря2018/07/05 at 11:23 pm
Від Брунатний гоетист на Останні атланти
Перейти до коментаря2018/07/05 at 11:18 pm
Від Автор на Мрія
Перейти до коментаря2018/07/05 at 11:17 pm
Від марко на Подвійний слід рекламної записки
Перейти до коментаря2018/07/05 at 11:14 pm
Від Наті на Кнопка
Перейти до коментаря2018/07/05 at 11:11 pm
Від Автор на Варіації на тему
Перейти до коментаря2018/07/05 at 11:09 pm
Від Електроскат на Апокаліпсис, який не стався
Перейти до коментаря2018/07/05 at 11:03 pm
Від Клешоногий Паротяг на Крик початку
Перейти до коментаря2018/07/05 at 10:55 pm
Від Електроскат на Дарунок
Перейти до коментаря2018/07/05 at 10:51 pm
Від Автор на Мрія
Перейти до коментаря2018/07/05 at 10:51 pm
Від марко на Сталагміти пам'яті фенікса
Перейти до коментаря2018/07/05 at 10:44 pm
Від Клешоногий Паротяг на Останні атланти
Перейти до коментаря2018/07/05 at 10:43 pm
Від Наті на Бограч
Перейти до коментаря2018/07/05 at 10:41 pm
Від Електроскат на У пошуку
Перейти до коментаря2018/07/05 at 10:35 pm