Ганнуся зі мною. У сні. Ми сиділи і дивилися на світанок. Дві дитини. Але раптом закінчується дія панацеїну. Цей момент наздоганяє мене саме у сні.
— Тобі вже час, — зітхає Ганнуся. І розчиняється у повітрі.
Разом з нею зникає і лавка. І океан. І небо. І рідня зоря Сонце. Лишаються тільки зорі. І нестерпний шум у голові та вухах, від якого мене більше не рятує панацеїн. Все. Я не сплю.
Ледве не потягнув руку за додатковою пігулкою панацеїну. Але стримався.
— Новини, — прошепотів я.
Алія-352 відразу вивела на імплантат у рогівці новинну стрічку. Її голос заспокоював, але через шум у голові я не відразу розчув, що вона лепоче.
— …і зореліт “Карма” досяг Гамма Волопаса. Планета земного типу обертається у зоні комфорту. Свідомих форм життя не виявлено. Очікується, що це буде гарним курортним пунктом у кожного космічного туриста!
Гей! Розумні форми життя! Де ви! Чому ми такі самотні у Всесвіті!
Підвівся на руках. І ненароком розбудив Марічку.
— Любий! Сьогодні неділя!
— Спи, Ганнусю! Все добре!
Марічка скочила мов ошпарена.
— Що!? — в її очах не лишилося й краплини сну.
— Вибач, люба.
— Повторюй ще раз! Ма! Річ! Ка! Марічка!
— Добре, Ганнусю, — кивнув я.
Кохана мало не видерла собі своє руде волосся.
— Любий, вам було лише п’ять років!
— Так, Ганнусю.
Вона змирилася. Давно змирилася. І поглянула на годинник.
— Нащо ти підскочив у таку рань!
— Космофлотська звичка.
— Знову шум?
Я взув капці.
— Може ти все ж таки скажеш про це своєму лікареві?
Але я лише пішов у душ. Вода шелестіла як… Але спробуй розбери, що шумить. Лише ввечері, коли панацеїн та снодійне… Я вдягнув комбінезон.
— Тарасе, — Марічка сиділа на ліжку прикриваючи своє оголене тіло ковдрою. Яка ж вона красуня! — Тарасе! Тобі варто…
— Щоб списали на Землю?
— Що тут поганого?
— Там самі покидьки!
Марічка промовчала.
— План дій, — прошепотів я.
Кохана поглянула люто. Неділя! На Землі — Неділя! Яка ще робота!
— Маєте завітати до Центру Керування. Причина — місія другого ступеню, — проспівала Алія.
Ого! Перший — то порятунок Землі та людства. Та від кого її рятувати? Але що тоді майже таке ж важливе?
Кохану я поцілував на бігу.
— Ганнусю, я швидко!
І пішов до гіперлупу. У вагоні людей не було. Самі андроїди. Старий екран якраз показував новини.
— … за словами голови корпорації “Експансія” Ілони Масченко, за двадцять років зорельоти відвідають усі зірки Чумацького Шляху. Така заява першої леді людства відразу знизила акції корпорації на три відсотки…
Я знову став прислухатися до шуму у голові. У кожній біді є свої позитивні сторони. Наприклад моя здатність ні на що не звертати увагу завдяки…
— Ви виходите? — спитав андроїд.
— Центр керування польотами Сатурн П’ять, — оголосив гучномовець.
Андроїду було йти у тому ж напрямку. Вхід до Центру — один. На рецепції мене відразу привітав адмірал Бенбоу.
— Вітаю, майоре! А ви рання пташка!
— Час — то для землян, — сухо відповів я.
— Ясно. То як? Ви вже встигли облаштуватися на Сатурні?
— Так. Тільки чим ближче до Землі — тим більше придурків.
Ми разом засміялися. Я поглянув на андроїда.
— Знайомтеся! Це — Сергій! Реплікант Сергія Кулемета, найкращого каноніра за всю історію людства! — відрекомендував адмірал.
Я по іншому глянув на андроїда. Робот як робот. Спробуй їх розрізни!
— Ходімо до зали, розкажемо, чому зібрали вас таких розумних та красивих.
Ми пішли за адміралом наче два особистих охоронці. Та від кого ж охороняти? Всіх дурних лишили на Землі, а аби кого у космос не пускають. А так у галактиці жодних розумників. Зате розумники були у круглій залі. Двоє.
— Знайомтеся! Це — Євгеній Товстуха, з кафедри гіперматематики, — ми з андроїдом потисли худорлявому сивому чоловікові руку. — А це… А це Свідомит Пилипенко, з кафедри психокінетики…
Молодий чоловік із модною зачіскою під горщик майже не звернув уваги. Здавалося, що він думками перебуває у іншому Всесвіті. Я механічно простягнув до нього руку, але вчасно згадав, що психокінетам боляче від будь-якого контакту.
— Євгене, продовжуйте, — промовив адмірал та сів.
Вчений прокашлявся.
— Як ви всі знаєте, наука не стоїть на місці, та постійно відшукує нові горизонти, — почав він. — І саме ви відкриєте ці нові горизонти!
— Гіпердвигун у інші галактики?
— Далі. Чи ближче, це як поглянути.
Я вдихнув та видихнув.
— Добре, в мене тільки єдине питання. Чому я? У космофлоті тисячі пілотів!
Раптом я зловив на собі погляд психокінетика.
— Бо ви — Тарас Возний. Перша дівчина померла від лейкемії сорок років тому. І рік після аварії місії до Веги чуєте постійний шум! — після тиради Свідомита в мене промайнули дрижаки по спині.
— Отже, ви знаєте все. Чому ж вибрали?
— Бо дійсно не знайти більш підходящого пілота, — усміхнувся Свідомит.
Андроїд клацнув пальцями.
— То чого чекаємо?
Всю підготовку до польоту я слухав шум. Але ось ми вийшли у відкритий космос і отримали наказ…
— Запускайте згинач простору!
… шум зник! Без панацеїну!
“Кабанга!” — почув я.
Зореліт трусонуло. Це не астероїди!
“Кабанга!” — знову почув я. І крутнув важіль. Повз нас пролетів промінь.
— Вороги з усіх сторін! Погнали наші городських! — крикнув Сергій. Всі турелі “Свободи” гасили на всі боки. А я ухилявся від ворожих пострілів.
Спалахнула червона лампочка.
— Тарасе! Місія першого ступеню! Врятувати Землю! — пролунав голос адмірала Бенбоу.
Боги Всесвіту! На радарі до Землі ніби летіли кораблі з усієї галактики. Але швидше за будь-який зоряний крейсер…
“Кабанга!” — знову почув я.
— Кабанга! — вилаявся я.
Постріли стихли. Голограма чорноокого гуманоїда виринула перед екраном приладів.
— Людино! Облиште надпросторові мандри! А то ми знищимо вашу планету!
Шум. Знову.
— Я можу зробити дзвінок?
Марічка відчувала неспокій.
— Привіт, Марічко.
— Тарасе! О ні!
Вона кинулася до відеофона.
— Марічко. Я знаю, чому від них не було жодних сигналів.
— Інший вимір?
— Так. І в одному з них і досі є Ганнуся, що не померла від раку.
Дівчина заплакала.
— Тарасе, я все одно люблю тебе.
— Я також кохаю тебе… Марічко.
— Землі капець! — зітхнув адмірал Бенбоу. Але психокінетик Свідомит лише загадково всміхнувся…
А зоряні крейсери на підступах до Землі розверталися та зникали з радарів.
Скажу так: ваш твір – це перець чилі. Хтось їв би таке навіть і в десертах…
А от я… Як потрапить до рота, то плююся, немов верблюд…
Пробачте.
Це три міні-оповідання, склеєних в одне. Перше доволі миле та щемливе про стосунки двох, майже трьох, людей. Друге – легка сатира. Третє… а що там сталось? Поясність у коментарях, раз в оповідання вже не втиснулось. Головний герой відчував Ганнусю в іншому світі, тому його обрали пілотом? Хто оточив Землю? Двійники головгероя з інших світів? Чорноокі гуманоїди? А що з того як гуманоїди знищать Землю? Адже люди розпорошилися вже по всій галактиці. А в Ганнусі за 40 років не з’явився чоловік, можливо вже другий чи третій?
Як казав Оккам, “Не треба примножувати сутності без потреби!”
Пане Людоїдоїде, дякую за відгук. Оповідання задумувалося як спроба відповісти на питання, чому у космосі зараз всі з нами мовчать. Тому нашу планету можуть знищити як інші цивілізації що знайшли секрет надпростору раніше, так і одна з наших ітерацій, що знає цей секрет. Всесвіт величезний та нескінченний, бритвою Оккама можна розмахувати скільки завгодно. Всесвіту — байдуже. Тому кінцівка — кінцівка з принципом Шреденгера. Все істина одночасно, кожен читач може прийняти все на свій смак. Хоча мені як автору ближче, щоб герой повернувся до Марічки, яка любила його з його бзіком, і тому не знищили планету. Хоча може в інших просторах теж не всі поганці, ми порозуміємось і будемо гасати до них на пікніки.
Любі Читачі та Читачки. Будь-яку критику я сприймаю позитивно, це зворотній зв’язок, я не один у Всесвіті. Але прохання хоч трохи вказати, що заважає сприймати текст. Щоб я міг знайти просвітлення та писати те, що буде подобатись усім. Дякую.
Текст переповнений негативом: «мало НЕ ВИДЕРЛА»; «Там самі ПОКИДЬКИ», «поглянула ЛЮТО.»; «…СУХО відповів я»; «тим більше ПРИДУРКІВ», «…Всіх ДУРНИХ лишили»…
Особисто я читаю фантастику, щоб розслабитися. Негативу і в реальному житті вистачає… Звичайно, якщо перцю трошки – то страва лише смачніша. Але коли багато, я таке не люблю…
Моя порада: ви професійно пишете… Однак не сідайте за клавіатуру в поганому настрої… Тоді ваші тексті почнуть приносити задоволення.
Прошу пробачення.
Плюсую
Читач, дякую за розяснення. Позицію зрозумів. Тепер при написанні оповідань триматимусь подалі від фейсбуку.
Бажаю успіху на конкурсі.
Початок сподобався, а далі так закрутилося, що я геть заплуталася. Та в цілому читалося легко, було цікаво.
Початок непоганий, але далі переплітається купа всього, вноситься важлива для подальшого сюжету інформація і на цьому кінець. Твір не закінчений.
А ще слово “Кабанга” не має аж такого крутого сенсу, але при цьому часто зустрічається й тому дратує. “Карамба” це фішка Барта Сімпсона, й відображає його дитячий та піратський характер. “Кавабанга” у Мікеланджело підкреслює його незрілий та трохи пришелепкуватий образ. “Кабанга” це слово заради слова, бо під час прочитання я не помітив персонажа, характеру якого воно підходить.
І ще претензія до всіх творів конкурсу й цього теж: “Коли вже хоч в одному напишуть, що наркотики це погано, а не норма, ліки, розвага чи псевдораціональний вибір “сильної” особистості, яка “в будь-який момент може кинути”, а продовжує лише, бо вільна від кайданів моралі…”? Люди від цього втрачають життя в прямому та переносному сенсі, а ми робимо “крутих персонажів” для підлітків. Прогадав я трохи, треба було надсилати твір, в якому всі ці наслідки описано.
А я вже заздрю мертвим…
Все по сценарію 🙂
Сюжет настільки спресований у мініформат, що стає трохи епілептичним( Тобто це могло би бути прикольно, але зрештою ми не встигаємо як слід роздивитися ні персонажів, ні світ, ні основне наукове припущення. А що за кабанга?..
Бідна Марічка, от же козел трапився.
“Бідна Марічка, от же козел трапився.”
Він до неї повернеться, вона його пробачить і взагалі у всесвіті буде любов та “кабанга”.
“А ще слово “Кабанга” не має аж такого крутого сенсу, але при цьому часто зустрічається й тому дратує.”
Вибачаюся, хотілося показати щось справді чужорідне і тому згенероване саме таке слово. Якщо комусь буде цікаво придумати інше слово, що буде органічно пов’язане з примиренням всіх у всесвіті, радо прошу.
“І ще претензія до всіх творів конкурсу й цього теж:…”
Дякую, прийму до уваги. Хоча раз все ж виникла подібне зауваження, то конфлікт героя все ж чіпляє читача. Мав на меті якраз не пропаганду чи конвергенцію, а навпаки показати, що те від чого ми тікаємо, може бути можливостями, і саме тому наркотики не є рішенням жодних проблем.
Дякую за коментрарі.
Непогано описано,
мова на рівні, є дія, динаміка. безліч смачних деталей…
Авторе, прочитав вашу відповідь на коменти.
А в чому принцип Шредіргера – щоб застарілою математичною махіною пояснити СПЕКТР водню, який уже для гелію не пояснюється без підпірок Парра-Паризера-Попла…
А як Шредінгер описує спектри наступних елементів ?
А НІЯК !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Локальна оцінка:
Мова:80% із 100%
Сюжет: 80% із 100%
Відповідність Темі: 80% із 100%
Попередній бал – 8